donderdag, mei 21, 2015

Neuroeconomics - second edition

Een paar dagen geleden kocht ik de tweede editie binnen van Neuroeconomics - Decision making and the brain. Dit boek geeft een overzicht van het zeer snel groeiende onderzoeksgebied op het snijvlak van economie, psychologie en neurowetenschappen. En nu is tie binnen.

Vijf jaar geleden kocht ik enthousiast geworden over neuroaccounting de eerste editie. Al heel snel heb ik die uitgeleend en nooit meer terug gezien. Deze leen ik dus nooit meer uit, vergeet het maar, niet proberen, koop hem zelf maar (ook al snap ik er hooguit de helft van). 

Neem bijvoorbeeld dit citaat in H26 over het ontwerp van onze hersencircuits: "Therefore, our brain circuits for social decision making might be designed to exploit the most valuable options during game play while injecting some stochasticity (vert: willekeur) to prevent opponents from exploiting us." Mooi he? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten